2010. október 27.

Somlói galuska




Moha receptje alapján készült nagyon kiadós és finom desszert.

Hozzávalók: 36x32  cm-es tepsihez

a világos piskótához
3 tojás
150 g cukor
70 ml víz
200 g liszt
1/3 csomag sütőpor

a diós piskótához
3 tojás
150 g cukor
70 ml víz
150 g liszt
50 g darált dió
1/3 csomag sütőpor

a kakaós piskótához
3 tojás
150 g cukor
70 ml víz
180 g liszt
20 g kakaópor
1/3 csomag sütőpor

a sziruphoz
600 ml víz
300 g cukor
1 citrom és 1 narancs héja
rumaroma

a vaníliakrémhez
1200 ml tej
300 g cukor
2 csomag vaníliás pudingpor
2 tojás sárgája

a csokiöntethez
400 g étcsokoládé
100 ml víz
rumaroma

az összeállításhoz
100-150 g durvára őrölt dió
150 g mazsola
sárgabaracklekvár
kakaópor


A piskóta hozzávalóiból külön-külön egy-egy lapot sütünk.
Az egész tojásokat a cukorral felverjük. Hozzáöntjük a vizet, illetve a kakaós lapnál a kakaót, és habverővel elkeverjük.
Fakanálra váltunk és a sütőporos lisztet ezzel forgatjuk bele.
Sütőpapírral bélelt tepsibe simítjuk a masszát és megsütjük a lapot.
A sziruphoz a hozzávalókat felfőzzük.
A vaníliakrémhez a pudingport, a tojássárgákat és a cukrot 200 ml hideg tejben elkeverjük, a maradékot felforraljuk. Beleöntjük a pudingporos tejet, és besűrítjük.
A csokiöntethez a vizet felmelegítjük, beletördeljük a csokoládét és simára keverjük. A rumaromával csak utólag ízesítjük.

Összeállítás:
Az első lapot egy tálcára vagy nagyméretű tepsire fektetjük, és meglocsoljuk a szirup 1/3 részével. Megkenjük a vaníliakrém felével, megszórjuk dióval és mazsolával.
Ráfektetjük a következő lapot, és ugyanúgy járunk el, mint az előzővel. Következik a harmadik lap. Ezt is meglocsoljuk a maradék sziruppal, megkenjük baracklekvárral és meghintjük kakaóporral.
Egy éjszakára hűtőbe tesszük.

Adagolás:
Evőkanállal kisebb darabokat szaggatunk a tányérra a süteményből, meglocsoljuk a csokiöntettel és tejszínhabbal díszítjük.

4 megjegyzés:

Elisabeth írta...

Szia-véletlen rátaláltam a blogodra, és nagyon örvendek. Valami gyönyörü a Somlói galuskád készitése, és a többiek is amit átnéztem. Közben követlek, és kéne hogy többen rád találjanak, külföldröl is, ahogy én rád találtam. Te ismered a FEEDBURNERT? az RSS feedburner, ami hiányzik a bevezetése a blogodnak. A Google-hoz tartozik. Nézzél utána. Megtalálod a Google account oldalon, ami neked is van. Igy mások is rád találnak.
Érdemes volna, mert végtelen ügyes, és kreációs vagy!
Nézz át az én oldalamra is, ha ldőd engedi.
elisabeth@foodandthriftfinds

Citromhab írta...

Szia. Köszönöm a kedves szavakat és a hasznos tanácsot is, megfogadtam.
Még csak kezdő blogíró vagyok, most ismerkedem a lehetséges alkalmazásokkal és próbálom a megjelenést is csiszolgatni.
Meglátogattam a blogodat és találtam is néhány nagyon jó ötletet:-)

Moha írta...

Nagyon örülök, hogy elkészítetted és a vendégeknek is remélem ízlett! Azért egyszer érdemes igazi rummal és főzött vaníliakrémmel is kipróbálni:)
Sok sikert itt a blogvilágban!

Citromhab írta...

Köszönöm a jókívánságot. Jelen esetben a vaníliakrémtől csak az tartott vissza, hogy már halomban áll a tojásfehérje a fagyasztóban, ezt nem akartam még fokozni. De hidd el, így is nagyon finom lett és a vendégeknek nagyon ízlett:-)