2011. július 12.

Szedres joghurttorta






Hozzávalók 24 cm-es tortaformához

Az alaphoz
20 dkg zabkeksz
10 dkg olvasztott vaj

A joghurtos krémhez
50 dkg natúr joghurt
20 dkg tejföl
20 dkg cukor
20 g zselatin
4 dl tejszín
20 dkg szeder


A joghurtot, tejfölt, cukrot és a zselatint lábosba mérjük és kevergetve felmelegítjük annyira, hogy a zselatin elolvadjon (ne forraljuk fel). Langyosra hűtjük.
A tortagyűrűt tortatálra helyezzük, a tortaforma alja most nem kell.
A kekszet apró morzsásra törjük, hozzáadjuk az olvasztott vajat, eldolgozzuk, a tortatál gyűrűvel körbezárt részébe nyomkodjuk.
A tejszínt kemény habbá verjük, hozzáadjuk a kihűlt joghurtos részt és habverővel alaposan eldolgozzuk.
A krémet a tésztára öntjük, elsimítjuk, majd 3-4 órára hűtőbe tesszük.
Ha megszilárdult, a szederrel díszítjük.

18 megjegyzés:

Bianka írta...

Lepetézek, de gyönyörű

Kriszta írta...

Gyönyörű!

Éva írta...

Annyira szép, hogy valóban nem tudok mit mondani!Nagyon-nagyon guszta!

Szabina írta...

Nekem sem volt kedvem mostanában bekapcsolni. De ez sütő nélkül is gyönyörű lett! :) Nagyon gusztusos!

Beastie írta...

ez egy ilyen "hajaj" torta - nagyon szép, igazi művészet. kedvenc zöldségesünknél a szeder 800, míg az áfonya "csak" 500 magyar pénz.... maradtunk a dinnyénél :)

Citromhab írta...

Bianka, Kriszta, Éva, köszönöm:-)

Szabina, köszönöm, nem is kell mindig a sütő és ezek a hideg desszertek jobban is esnek ilyenkor:-)

Beastie, "hajaj" torta...ez jó:-))
Nekem van egy árva szederbokrom a kertben, úgyhogy ez most ingyen volt, a 800 viszont tényleg horror ár, annyiért én sem vettem volna:-)

Kati írta...

Már nem tudom tovább ragozni, gyönyörű egyszerűen.

Petra írta...

Csatlakozom az előttem szólókhoz. Csodaszép.

Szemi írta...

Ó, hogy ez milyen gyönyörűséges! :)

Ottis írta...

Gyönyörű!

Blogkonyha írta...

Nem találok szavakat, még a lélegzetem is elállt a látványtól...Hűamindenit!!! Azok a lekvár szívecskék a tetején...ÁÁÁÁÁ, kész vagyok! Csodás!

feketepillangó írta...

Bámulatos!! Szépségességes!:)
És még mindig nem találom a legjobb szót erre a csodára!

Foodafok írta...

Csodás torta

Gesztenye receptjei írta...

Citromhab!
Erre én sem tudok okosabbat, jobbat mondani, hogy egyszerűen lenyűgöző, csodálatos!!!:-))

Citromhab írta...

Köszönöm mindenkinek:-)
Tényleg mutatós ez a díszítés és annyira egyszerű elkészíteni, semmi kézügyesség nem kell hozzá, csak egy kiskanállal rácsurgatjuk az öntetet és aztán széthúzgáljuk valami vékony fa vagy fém eszközzel.
Ha nem mintázzuk különösebben, akkor is nagyon szép.
Próbáljátok ki!

Névtelen írta...

Köszönöm ezt a csodát:) Mai napra ki is van találva mit eszünk:) gyönyörű lett.

Citromhab írta...

Névtelen, köszönöm.
Nekünk nagyon-nagyon ízlett, remélem, Ti is így lesztek ezzel:-))

maria írta...

Eperrel készítettem, nagyon finom lett! Köszi: Marika