2011. december 8.

Rákóczi mákos sütemény





A karácsonyi időszakra való tekintettel, most nem túróval, hanem mákkal és áfonyalekvárral.
Bátorítanék mindenkit, aki szereti a mákot, ezt a süteményt feltétlen próbálja ki, nagyon finom.

Hozzávalók 24x36 cm-es tepsihez

A tésztához
25 dkg liszt
10 dkg vaj
5 dkg cukor
2 tojássárgája
50 ml tejföl
1/2 csomag sütőpor

A töltelékhez
25 dkg darált mák
20 dkg cukor
2 tojássárgája
10 dkg olvasztott vaj
10 dkg liszt
1 dl tejföl
75 ml tej
késhegynyi sütőpor

A habhoz
4 tojásfehérje
20 dkg porcukor

áfonyalekvár


Összegyúrjuk a tészta hozzávalóit és félórát pihentetjük.
A töltelékhez összekeverjük a hozzávalókat és félretesszük.
A tésztát vajjal kikent és lisztezett tepsibe nyomkodjuk, ráöntjük a mákos masszát és 200 fokra melegített sütőben, 30-35 perc alatt megsütjük. Akkor jó, ha a töltelék közepe is megszilárdul.
A tojásfehérjéből a cukorral kemény habot verünk.
Az áfonyalekvárt egy kis tálkába szedjük és botmixerrel habosítjuk.
A habot habzsákba vagy zacskóba töltjük, és ha megsült a sütemény azonnal a tetejére nyomjuk.
8-10 percre visszatoljuk a sütőbe, amíg a tetején lévő hab picit megpirul.
A sütőből kivéve, még forrón, áfonyalekvárral kitöltjük a habrácsot.

12 megjegyzés:

chriesi írta...

Úúúúú!! Úúúú! Mekkora ötlet és jaj mennyire fincsi lehet!

Eszter írta...

...és milyen jól néz ki!

María írta...

Olyan habcsíkokat húztál, mintha vonalzózva lenne!! Gyönyörű!! És biztos őrülten finom is lehet. Nekem nem lenne ennyi türelmem.

Éva írta...

Nagyon-nagyon fincsi lehet, guszta!

Ditta tortái írta...

Gyönyörű,és persze biztos nagyon finom is!

Petra írta...

Kész, beleszerettem! Feltétlenül kipróbálós. :)

Főz és fecseg írta...

Fantasztikusan néz,ki, műalkotásnak tűnik! Nagyon finom lehet!

Blogkonyha írta...

Mesésen néz ki! Fantasztikus ötleteid vannak! Máris elvittem a receptjét!

Citromhab írta...

Köszönöm! Próbáljátok ki, tényleg nem fogtok csalódni:-)

tücsi írta...

Ez valami csodálatos, és nekem találtad ki!!! A mindenem!!!!! Mentettem:):)Köszi!

Unknown írta...

Szuper süti én is elkeszitem

Timi írta...

Ma meg sütöttem, nagyon szép és ízléses sütemény. Remélem az íze is jó lesz. Köszönöm a receptet.