2013. november 29.

Kókuszos csiga






Mutatós és finom aprósütemény, az elkészítése sem bonyolult.


Hozzávalók

A tésztához
20 dkg liszt
5 dkg kakaópor
15 dkg vaj
5 dkg porcukor
csipetnyi só
2 tojássárgája
1 evőkanál tejföl
1/2 kávéskanál sütőpor

A kókuszhabhoz
2 tojásfehérje
20 dkg porcukor
15 dkg kókuszreszelék

A tészta hozzávalóit összegyúrjuk és félórát pihentetjük.
Ezalatt elkészítjük a tölteléket.
A tojásfehérjéből kemény habot verünk, hozzáadjuk a cukrot, majd kb. 2 percen át még tovább verjük.
Végül belekeverjük a kókuszreszeléket.
A tésztából lisztezett munkafelületen 3-4 mm vastagságú téglalapot nyújtunk, rákenjük a kókuszos habot és bejgliszerűen feltekerjük. Éles késsel, de még jobb, ha cérna segítségével, 1-1,5 cm vastagságú csigákat vágunk belőle.
A csigákat sütőpapírral bélelt tepsibe sorakoztatjuk, 180 fokra melegített sütőbe toljuk és 25-30 perc alatt megsütjük.

4 megjegyzés:

Unknown írta...

Ebből a tésztamennyiségből kb. mennyi csiga lesz?

Citromhab írta...

Egy nagyméretű (gázos) tepsiben sütöttem, az teljesen tele volt. A tele úgy értve, hogy 2-3 cm távolságot hagyni kell a csigák között.

Unknown írta...

Nekem nem lesz ilyen csini, azt már most látom....:-( Hűtőben pihenteted a tésztát? Az enyém már a feltekerésnél elég puha volt, tepsire helyezésnél pedig összenyomorgattam kicsit, inkább kis téglalapok lettek....

Citromhab írta...

Igen, hűtőben pihentettem a tésztát. Nekem inkább kicsit keményebb volt ezekkel az arányokkal, de ez függhet a liszt minőségétől. Ha túl lágynak találtad, mehetett volna még hozzá egy kevés liszt.